ΑΘΗΝΑ
18:02
|
05.05.2024
Σήμα κινδύνου για την αύξηση των ορίων ταχύτητας και «πόρτα» του Υπουργείου στο προεδρείο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών που ζήτησε συνάντηση.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Την ανησυχία τους για την αύξηση των ορίων ταχύτητας στα τρένα από τα 100 στα 140 χιλιόμετρα από την ερχόμενη Δευτέρα εξέφρασαν ο πρόεδρος του σωματείου Μηχανοδηγών Κώστας Γενιδούνιας και το προεδρείο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών σε κοινή συνέντευξη Τύπου για την πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών.

«Σχεδόν τίποτα δεν έχει αλλάξει μετά τα Τέμπη. Μόνο στο Τιθορέα-Δομοκός λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και έγιναν βελτιώσεις στα τούνελ. Σε όλα τα υπόλοιπα η κατάστασή παραμένει ίδια», είπε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης Κώστας Γενιδούνιας. «Δηλώνουμε την επιφύλαξή μας. Αν αυξηθούν από τη Δευτέρα τα δρομολόγια και το όριο ταχύτητας πάει στα 140 χλμ., υπάρχει ζήτημα στα σημεία που δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση και τα συστήματα ασφαλείας» πρόσθεσε και προειδοποίησε πως η Hellenic Train «κρύβεται πίσω από το συνδικάτο», αφού αρνείται να μιλήσει για το δυστύχημα των Τεμπών. Ο κ. Γενιδούνιας επανέλαβε πως έχει ζητήσει από την εταιρεία βίντεο που δείχνει τα προβλήματα στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη που είχε γυριστεί τέσσερις μήνες πριν από το δυστύχημα, αλλά ακόμα δεν έχει λάβει απάντηση στο αίτημά του.

«Το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ακόμη δεν λειτουργεί γιατί δεν έχει πιστοποιηθεί και γιατί ο ένας φορέας πετάει το μπαλάκι στον άλλον για τον on board εξοπλισμό. Η Hellenic Train κατηγορεί τη ΓΑΙΑΟΣΕ γιατί δεν το έβαλε εγκαίρως, η ΓΑΙΑΟΣΕ την Hellenic Train γιατί δεν το έκανε η ιταλική εταιρεία, ο ΟΣΕ λέει ‘εγώ σας το έδωσα, λειτουργήστε το’, και την ίδια στιγμή έχει τοποθετηθεί εξοπλισμός ακόμη και σε τρένα που είναι παροπλισμένα… Σήμερα ένας υπάλληλος του ΟΣΕ με μια φορητή συσκευή κάνει μόνος του τον πλοηγό, και όχι στα τρένα του προαστιακού», κατήγγειλε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης.

Η αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών, στο πλαίσιο της επίσκεψής της στην Ελλάδα, συναντήθηκε με τη διοίκηση της ΡΑΣ και της Hellenic Train, ενώ σχετικό αίτημα κοινοποίησε και στο υπουργείο Μεταφορών, από όπου δεν υπήρξε απόκριση. Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μηχανοδηγών, Χουάν Χεσούς Γκαρσία, ανέφερε πως «άλλη μια φορά επιχειρείται να πέσουν οι ευθύνες στον μηχανοδηγό», επισημαίνοντας ότι η Ομοσπονδία ήταν ενήμερη για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού της χώρας δικτύου εδώ και καιρό.

Για το δυστύχημα των Τεμπών ο κ. Γκαρσία είπε πως «εάν τα συστήματα ασφαλείας είχαν λειτουργήσει δεν θα είχε συμβεί το δυστύχημα». «Δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στις ταχύτητες που είχαν τα τρένα πριν το δυστύχημα χωρίς να ληφθούν μέτρα» υποστήριξε, επισημαίνοντας πως τα συστήματα ασφαλείας της Ευρώπης πρέπει να έχουν ομοιογένεια.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Κασσελάκης: Όταν είναι να «σπάσουμε» αυγά θέλω όλοι να είστε μαζί μου

Πέθανε ο Αντώνης Τουρκογιώργης στα 73 του χρόνια

Ιουλιανό και Γρηγοριανό ημερολόγιο: Μια ιστορία, δύο φορές… Πάσχα

Οι ψηφοφόροι του Παναμά θα εκλέξουν νέο πρόεδρο

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα