ΑΘΗΝΑ
15:44
|
19.04.2024
Η απόφαση τέθηκε σε ισχύ, αφότου η Κομισιόν γνωμοδότησε υπέρ της Γαλλικής κυβέρνησης.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η γαλλική απαγόρευση των πτήσεων εσωτερικού μικρών αποστάσεων τέθηκε σε ισχύ μετά την έγκρισή της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ωστόσο δεν αφορά τα ιδιωτικά τζετ, οι πτήσεις των οποίων δεν θα επηρεαστούν από το σχέδιο για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.

Σύμφωνα με κυβερνητικό διάταγμα που δημοσιεύθηκε σήμερα, απαγορεύονται οι πτήσεις εσωτερικού για αποστάσεις που μπορούν να καλυφθούν σε κάτω από δυόμισι ώρες με το τρένο.

Η αλλαγή θα καταργήσει δεκάδες καθημερινές πτήσεις μεταξύ του Παρισιού και πόλεων όπως η Νάντη, η Λυών ή το Μπορντό, και θα οδηγήσει σε περιβαλλοντικά βιωσιμότερα, αλλά μεγαλύτερα, ταξίδια για τους επιβάτες. Για έναν επιβάτη που ταξιδεύει από το Παρίσι στο Μπορντό, για παράδειγμα, το ταξίδι θα διαρκεί πλέον δυόμισι ώρες με το τρένο, από 75 λεπτά με το αεροπλάνο.

Η απαγόρευση θα επηρεάσει μόνο αυτές τις τρεις διαδρομές αρχικά, καθώς τα σιδηροδρομικά δρομολόγια μεταξύ άλλων τοποθεσιών κρίθηκαν ανεπαρκώς συχνά.

Η απαγόρευση εισήχθη για πρώτη φορά στο νόμο του 2021 για το κλίμα, αφού προτάθηκε από μια συνέλευση πολιτών που είχε επιφορτιστεί με το να προτείνει τρόπους για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Αμφισβητήθηκε έντονα από τις αεροπορικές εταιρείες και την Ένωση Γαλλικών Αεροδρομίων, η οποία υποστήριξε ότι η ρύθμιση παραβιάζει τα δικαιώματα ελεύθερης κυκλοφορίας της Ε.Ε.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τάχθηκε στο πλευρό της γαλλικής κυβέρνησης, αποφασίζοντας την Παρασκευή ότι τα κράτη μέλη μπορούν, «όπου υπάρχουν σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα… να περιορίσουν ή να αρνηθούν την άσκηση των δικαιωμάτων κυκλοφορίας».

«Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στην πολιτική μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών, Κλεμάν Μπον. «Είμαι περήφανος που η Γαλλία είναι πρωτοπόρα σε αυτόν τον τομέα».

Η Ένωση Γαλλικών Αεροδρομίων υποβάθμισε το περιβαλλοντικό όφελος από την απαγόρευση, δηλώνοντας νωρίτερα φέτος ότι θα εξαλείψει μόνο το 0,23% των εκπομπών των αεροπορικών μεταφορών της Γαλλίας. Οι ακτιβιστές για το κλίμα ανέφεραν ένα παρόμοιο νούμερο για να υποστηρίξουν ότι η απαγόρευση δεν επαρκεί, ενώ άλλοι επικριτές υποστήριξαν ότι οι ταξιδιώτες θα είναι εξίσου πιθανό να πάρουν τα αυτοκίνητά τους αντί για το τρένο, με αποτέλεσμα καθαρή αύξηση των εκπομπών άνθρακα.

Η απαγόρευση δεν επηρεάζει τις ιδιωτικές πτήσεις, οι οποίες αντιπροσωπεύουν δραματικά μεγαλύτερες εκπομπές άνθρακα ανά επιβάτη από τα εμπορικά δρομολόγια. Ο Μπον είπε τον περασμένο μήνα ότι η κυβέρνηση θα εισαγάγει ειδικά περιβαλλοντικά τέλη για τα ιδιωτικά τζετ από το επόμενο έτος, αλλά οι Πράσινοι έχουν ζητήσει την πλήρη απαγόρευση.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Παρίσι: Απόπειρα βομβιστικής επίθεσης στο ιρανικό προξενείο- Συνελήφθη ο δράστης

Κόκκαλης: «Ποιος πήρε το λαθραίο ξυλόλιο που κατασχέθηκε λίγο πριν την τραγωδία στα Τέμπη;»

Πακιστάν: Αστυνομικοί σκότωσαν βομβιστή για να αποτρέψουν επίθεση στο Καράτσι

«Φτηνά, θυμωμένα, αποτελεσματικά»: Πώς τα επίγεια μη επανδρωμένα σκάφη ενσωματώθηκαν στη ζώνη του πολέμου

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα