Η γερμανική ταμπλόιντ Bild, η εφημερίδα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, παρά το αμφισβητούμενο πολλές φορές επίπεδό της, σχεδιάζει να αντικαταστήσει μια σειρά από θέσεις συντακτών με τεχνητή νοημοσύνη.
Αυτό αναφέρεται σε email που στάλθηκε στο προσωπικό, με την απόφαση να αποτελεί τμήμα του προγράμματος μείωσης των εξόδων της κατά 100 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να αποκατασταθεί η κερδοφορία της επιχείρησης, στη σκιά της μείωσης των πωλήσεων που μειώθηκαν από 4,5 εκατομμύρια πριν από 20 χρόνια σε λίγο πάνω από 1 εκατομμύριο πέρυσι.
Η κίνηση συνοδεύεται από την αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων μιας σειράς περιφερειακών εφημερίδων του Ομίλου και αναμένεται να οδηγήσει σε εκατοντάδες απολύσεις.
Η εφημερίδα «δυστυχώς θα χωρίσει τους δρόμους της με συναδέλφους που έχουν καθήκοντα που στον ψηφιακό κόσμο εκτελούνται με τεχνητή νοημοσύνη ή και αυτοματοποιημένες διαδικασίες», ανέφερε ο ιδιοκτήτης της Bild, ο μεγαλύτερος εκδότης πολυμέσων της Ευρώπης, Αξελ Σπρίνγκερ, σε email του προς το προσωπικό .
Χωρίς να γίνεται σαφής ως προς τον αριθμό των απολύσεων ο εκδότης τονίζει ότι οι ρόλοι ορισμένων «συντακτών, προσωπικού παραγωγής έντυπης εκτύπωσης, υποσυντακτών, διορθωτών και εργαζόμενων που ασχολούνται με την επεξεργασία φωτογραφιών δεν θα υπάρχουν πλέον όπως σήμερα», αναφέρει η αντίπαλη εφημερίδα Frankfurter Allgemeine (FAZ), η οποία εκτιμά ότι το μέτρο σύντομα θα επεκταθεί στην καθημερινή Die Welt του ομίλου Σπρίνγκερ.
Είχε προηγηθεί μία δήλωση, τον περασμένο Φεβρουάριο του διευθύνοντα συμβούλου του ομίλου, που έκανε λόγο για μετατροπή σε έκδοση «καθαρά ψηφιακών μέσων», προσθέτοντας ότι τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT θα μπορούσαν να «κάνουν την ανεξάρτητη δημοσιογραφία καλύτερη από ποτέ – ή να την αντικαταστήσουν».
Προέβλεπε δε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι σύντομα καλύτερη στη «συγκέντρωση πληροφοριών» από τους δημοσιογράφους και τόνιζε ότι μόνο όσες εκδόσεις επικεντρωθούν στην ερευνητική δημοσιογραφία και τον πρωτότυπο σχολιασμό θα επιζήσουν.
Η Bild δεν είναι η πρώτη περίπτωση μέσου ενημέρωσης που στρέφεται στην τεχνητή νοημοσύνη. Νωρίτερα φέτος, το BuzzFeed φέτος ανακοίνωσε ότι στοχεύει να την χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για να «βελτιώσει» το περιεχόμενό του, ενώ η Daily Mirror και η Daily Express στο Ηνωμένο Βασίλειο διερευνούν επίσης τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.
Το Men’s Journal και ο ιστότοπος τεχνολογίας Cnet χρησιμοποιούν επίσης τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία άρθρων που ελέγχονται στην συνέχεια από ανθρώπους συντάκτες– αν και η Cnet παραδέχθηκε τον Ιανουάριο ότι η προσπάθεια υπόκειται σε περιορισμούς, μετά από αναφορές ότι περισσότερα από τα μισά άρθρα έπρεπε να διορθωθούν.
Τον Απρίλιο, οι εκδότες του γερμανικού εβδομαδιαίου περιοδικού Die Aktuelle απέλυσαν τον εκδότη του και ζήτησαν συγγνώμη από την οικογένεια του Μίκαελ Σουμάχερ μετά τη δημοσίευση «συνέντευξης» με τον θρύλο της Formula 1 που είχε δημιουργηθεί εξ ολοκλήρου από την τεχνητή νοημοσύνη.