ΑΘΗΝΑ
16:02
|
10.05.2024
Εκατοντάδες επιβάτες έμειναν για ώρα μέσα στο σκοτάδι, εγκλωβισμένοι στο τούνελ, δίχως κλιματιστικό μεταξύ Δομοκού και Λιανοκλαδίου.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Σημάδια διάλυσης δείχνει καθημερινά η εταιρία Hellenic Train, που δείχνει να μην έχει διδαχθεί τίποτε από την τραγωδία των Τεμπών και συνεχίζει απτόητη να βάζει σε δοκιμασία τις ζωές και την ψυχική ηρεμία των επιβατών που ρισκάρουν ταξιδεύοντας σιδηροδρομικώς.

Μετά την χτεσινοβραδινή παρ’ολίγον σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών στη Λάρισα, σήμερα το μεσημέρι είχαμε νέα ταλαιπωρία δεκάδων επιβατών όταν ακινητοποιήθηκε ο συρμός μέσα σε σήραγγα Όθρυς, λόγω τεχνικού προβλήματος, στη γραμμή καθόδου, στην περιοχή Στρίφακα.

Οι εκατοντάδες επιβάτες είδαν να τους λούζει κρύος ιδρώτας όχι μόνον γιατί έμειναν μέσα στο σκοτάδι για ώρα με μοναδικό φως εκείνο των κινητών τηλεφώνων τους αλλά και επειδή έμειναν δίχως κλιματιστικό με το θερμόμετρο να πλησιάζει τους 34 βαθμούς Κελσίου.

Η περιπέτεια αφορά την αμαξοστοιχία Intercity 53, με 325 επιβάτες, που έκανε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Στο σημείο έσπευσε προληπτικά η πυροσβεστική με έξι οχήματα.

Σε ανακοίνωση της Hellenic Train, η ακινητοποίηση του τρένου έγινε στις 12:45 στη σήραγγα Όθρυς, λόγω τεχνικού προβλήματος, στη γραμμή καθόδου. Πρόκειται για δίδυμη σήραγγα μήκους 6,5 χιλιομέτρων μεταξύ Δομοκού και Λιανοκλαδίου.

Και η ανακοίνωση της εταιρίας συνέχισε ως εξής:

«Το κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας ενημερώθηκε στις 13:00 και κινητοποίησε μηχανές εφεδρείας από το Λιανοκλάδι, προκειμένου να μεταφέρουν την αμαξοστοιχία στον σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου. Οι επιβάτες ενημερώνονταν «με τακτικές ανακοινώνεις από το προσωπικό της εταιρείας. Λόγω πτώσης παντογράφου, υπήρξε απώλεια κλιματισμού και φωτισμού για λίγη ώρα, ωστόσο οι μηχανές εφεδρείας έχουν ήδη πραγματοποιήσει ζεύξη με την ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία, αποκαθιστώντας τις λειτουργίες κλιματισμού και φωτισμού και το τραίνο οδεύει προς Λιανοκλάδι.

Θα επανέλθουμε με νεότερη ανακοίνωση». 

Η νέα προειδοποίηση των εργαζομένων

Αυτά ενώ μόλις την περασμένη Τρίτη, το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέδωσε νέα ανακοίνωση ενημερώνοντας την  Hellenic Train, για «σοβαρά θέματα ασφάλειας». Στην ίδια ανακοίνωση οι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν «με τον πιο έντονο τρόπο για όλα τα προβλήματα που παραμένουν άλυτα και χρονίζουν παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες και παρεμβάσεις μας».

Η ανακοίνωση των εργαζομένων έχει ως εξής:

«Είμαστε, δυστυχώς, αναγκασμένοι να επανέλθουμε για άλλη μια φορά στα σοβαρά θέματα ασφάλειας και να διαμαρτυρηθούμε με τον πιο έντονο τρόπο για όλα τα προβλήματα που παραμένουν άλυτα και χρονίζουν παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες και παρεμβάσεις μας.

Οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη φαίνεται ότι έχουν μπει στο περιθώριο του ενδιαφέροντός σας και το σιδηροδρομικό έργο συνεχίζει να διεξάγεται χωρίς την τήρηση των Κανονισμών και υπό συνθήκες που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους.

Σας έχουμε, πολλάκις, επισημάνει και περιγράψει αναλυτικά όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά κατά την εκτέλεση των δρομολογίων. Επαναλαμβάνουμε όμως, ακροθιγώς, τα παρακάτω, μείζονος σπουδαιότητας και πρώτης προτεραιότητας:

Παρατηρούνται τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα στις αμαξοστοιχίες, τα οποία εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πόρτες που δεν κλείνουν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, με αποτέλεσμα να κινούνται συρμοί με ανοιχτές πόρτες ή πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά μόνες τους, ενώ η αμαξοστοιχία είναι εν κινήσει. Τα προβλήματα αυτά οφείλονται στην παλαιότητα πολλών αμαξοστοιχιών σε συνδυασμό με την έλλειψη τεχνικού προσωπικού και τις παντελώς ακατάλληλες συνθήκες εργασίας στις τεχνικές βάσεις (κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμός εργασίας και υποδομές), για τις οποίες έχουμε πολλές φορές διαμαρτυρηθεί.

 Η σιδηροδρομική υποδομή, την ευθύνη και αρμοδιότητα της οποίας έχει ο ΟΣΕ, παραμένει σε κατάσταση που δεν μπορεί να υποστηρίξει και να εγγυηθεί την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα στις σήραγγες, ο ελλιπής ή και ανύπαρκτος φωτισμός στους σταθμούς είναι προβλήματα σοβαρά, που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους και τα οποία γνωρίζετε και πρέπει άμεσα να επιλυθούν. Οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να συνεχίζουν να εργάζονται με αγωνία για την ασφάλεια τη δική τους και των επιβατών.

Δε χρειάζεται εξάλλου να σας υπενθυμίσουμε τις επικίνδυνες συνθήκες υπό τις οποίες εργάζεται το Προσωπικό Αμαξοστοιχιών, εξαιτίας των περιστατικών βίαιων επιθέσεων, που συνεχίζουν να λαμβάνουν χώρα και μάλιστα αυξανόμενα.

Δε χρειάζεται επίσης να επαναλάβουμε ότι έχετε πλήρη ευθύνη για τις συνθήκες εργασίας του Προσωπικού Αμαξοστοιχιών και την προστασία της υγείας, σωματικής και ψυχικής, των εργαζομένων. Η ευθύνη σας αυτή δεν μειώνεται εξαιτίας της κρατικής ολιγωρίας στη φύλαξη και αστυνόμευση των σταθμών.

Διαμαρτυρόμαστε λοιπόν έντονα για όλα τα παραπάνω και για την ως άνω επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί κατά την εκτέλεση των δρομολογίων.

Σας καλούμε να λάβετε άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και της ασφάλειας της κυκλοφορίας και για την άμεση βελτίωση της συντήρησης του τροχαίου υλικού, με προσλήψεις τεχνικού προσωπικού και βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν στις τεχνικές βάσεις.

Σας καλούμε επίσης να λάβετε άμεσα μέτρα για την προστασία του προσωπικού των αμαξοστοιχιών – και κατ’ επέκταση και για την ασφάλεια των επιβατών – από παραβατικούς και επικίνδυνους επιβάτες που προκαλούν βίαια επεισόδια.

Ζητάμε την άμεση στελέχωση όλων των προαστιακών αμαξοστοιχιών με τουλάχιστον 2 εργαζόμενους του προσωπικού αμαξοστοιχιών και την άμεση στελέχωση των αρτηριακών αμαξοστοιχιών με τουλάχιστον 3 εργαζόμενους του προσωπικού αμαξοστοιχιών.

Σας καλούμε να μας γνωστοποιήσετε εντός 5 ημερών από την παραλαβή της παρούσας, το νέο προγραμματισμό των δρομολογίων με την ανωτέρω στελέχωση.

Ζητάμε επίσης να επανενεργοποιήσετε άμεσα και το αργότερο εντός δύο εβδομάδων τις ομάδες ελέγχου που συστήθηκαν στις αρχές Ιουνίου και λειτούργησαν δυστυχώς μόνο για 4 ημέρες. Είναι περιττό να σας επισημάνουμε την σπουδαιότητα του έργου τους και την αναγκαιότητά τους.

Σας καλούμε τέλος να μας γνωστοποιήσετε εντός 5 ημερών όλες τις ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί για την αποκατάσταση και βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής και να μας χορηγήσετε αντίγραφα των σχετικών εγγράφων σας προς τους αρμόδιους εκπροσώπους και υπευθύνους του ΟΣΕ και του Υπουργείου.

Όπως καταλαβαίνετε, η συντονισμένη δάση μας είναι αναγκαία. Οποιαδήποτε ολιγωρία ή απροθυμία συνεργασίας σας με τους εργαζόμενους καθιστά επισφαλείς τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων και επικίνδυνη την εκτέλεση των δρομολογίων.

Τέλος, σας επισημαίνουμε την ανάγκη άμεσης έκδοσης πλήρους σειράς εγκυκλίων με ορθές οδηγίες για την εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Κίνησης.

Για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση ή αναλυτική παρουσίαση των προτάσεών μας ή τεκμηρίωση των θέσεών μας θα είμαστε στη διάθεσή σας να συναντηθούμε τις επόμενες ημέρες, χωρίς καθυστέρηση.

Θα περιμένουμε την άμεση ανταπόκρισή σας στα αιτήματά μας.

Σε διαφορετική περίπτωση επιφυλασσόμαστε να προσφύγουμε σε κάθε νόμιμο μέσο και να ασκήσουμε κάθε δικαίωμά μας για την προστασία της ζωής, της υγείας, της σωματικής ακεραιότητας και της αξιοπρέπειας όλων των εργαζόμενων.

Παρακαλείται κάθε αρμόδιος δικαστικός επιμελητής να επιδώσει σύμφωνα με τις νόμιμες διατυπώσεις την παρούσα, όπου απευθύνεται και όπου κοινοποιείται, προς γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες και να την αντιγράψει στις εκθέσεις επίδοσης που θα συντάξει.»

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Ο Πάπας ζητά από τους Ιταλούς να κάνουν περισσότερα παιδιά

Ρέντη: Παραδόθηκε ύποπτος για τον θανάσιμο τραυματισμό αστυνομικού

Αξιωματούχος Πεζοναυτών των ΗΠΑ: «Ο ισραηλινός στρατός καταρρίπτει τα δικά του drones»

Service και συμπερίληψη

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα