ΑΘΗΝΑ
11:36
|
27.04.2024
Ρωτούν ΥΠΠΟ και Μέγαρο Μουσικής, πώς επαναλειτούργησε η Ορχήστρα κι επιφυλάσσονται για κάθε νόμιμο δικαίωμά τους.
Καμεράτα
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Ήταν το 2021 όταν η υπουργός Πολιτισμού αποφάσισε τη λύση και εκκαθάριση του Μουσικού και Εκπαιδευτικού Οργανισμού Ελλάδος (ΜΕΟΕ), του φορέα δηλαδή που είχε την ευθύνη της «Καμεράτας – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής».

Είχαν άλλωστε περάσει ήδη τότε 6 χρόνια αφότου το Δ.Σ. του ΜΕΟΕ είχε παραιτηθεί σύσσωμο, αφήνοντας την «Καμεράτα» υπό πλήρη οικονομική και διοικητική εκκρεμότητα, με ορισμένους από τους εργαζομένους της (μουσικούς και διοικητικούς) να διεκδικούν δικαστικά τα δεδουλευμένα τους.

Με την τροπολογία του ’21 το ΥΠΠΟ έδινε τη δυνατότητα στους εργαζομένους να ζητήσουν μετάταξη σε άλλους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου. Και σε ό,τι αφορά την καταβολή των δεδουλευμένων και των ασφαλιστικών εισφορών, διευκρίνιζε ότι «η υποχρέωση βαρύνει τον ΜΕΟΕ» και ότι σε κάθε περίπτωση το ζήτημα έναντι όσων εργαζομένων «έχουν τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις θα τακτοποιηθεί στο πλαίσιο της εκκαθάρισης του φορέα με βάση τους κανόνες που θα κληθεί να εφαρμόσει ο εκκαθαριστής».

Εκτοτε, οι περισσότεροι εργαζόμενοι δεν είχαν άλλες ειδήσεις. Δεν γνωρίζουν εάν ολοκληρώθηκε η εκκαθάριση και πρόσφατα έμαθαν (από συνέντευξη Τύπου του Μεγάρου Μουσικής) ότι η «Καμεράτα επαναλειτουργεί» δίνοντας δύο συναυλίες υπό τον Γιώργο Πέτρου με έργα Χέντελ (η μία έγινε στις 22 του μήνα, έπεται η εορταστική της 27ης Δεκεμβρίου με το Ορατόριο του Χέντελ).

Μέχρι εδώ το σύνολο συνέχιζε τις εμφανίσεις του με μειωμένο προσωπικό και διαφορετική επωνυμία («Armonia Atenea»), υπό τον Γιώργο Πέτρου. Τελικά το Δ.Σ. του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών έλαβε πριν από μερικούς μήνες την απόφαση να επαναλειτουργήσει την ορχήστρα ως residence, πράγμα με το οποίο συμφώνησε και ο Σύλλογος Φίλων της Μουσικής, ο φορέας που είχε ιδρύσει την Ορχήστρα το 1991.

Έτσι η «Καμεράτα» εμφανίστηκε στην πρώτη της συναυλία με την επωνυμία της, το σήμα της και σύνολο που απαρτιζόταν από 7 από τους παλαιούς της μουσικούς οι οποίοι έχουν μεταφερθεί πλέον στον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και με 17 ακόμα μουσικούς που λειτούργησαν ως έκτακτοι με συμβάσεις. Στη «Διαύγεια» δημοσιεύτηκε μάλιστα με την υπογραφή του προέδρου του Δ.Σ. του Μεγάρου, Νίκου Πιμπλή, η έγκριση της δέσμευσης πίστωσης ύψους 35.004,89€, πλέον ΦΠΑ, «σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του ΟΜΜΑ», για πληρωμή των αμοιβών όσων καλλιτεχνών συμμετείχαν στη συναυλία.

Όλα αυτά ήταν φυσικό να αναστατώσουν όμως όσους πρώην εργαζομένους (μουσικούς και διοικητικούς) της «Καμεράτα» παραμένουν σε εκκρεμότητα, απλήρωτοι και ανενημέρωτοι. Εξ ου και η επιστολή που απηύθυναν πέντε εξ αυτών (πρώην εργαζόμενοι του ΜΕΟΕ) προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ (την υπουργό και τον υφυπουργό Πολιτισμού), την εκκαθαρίστρια του ΜΕΟΕ και τους προέδρους των Δ.Σ. του Μεγάρου και του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής.

Στην επιστολή θυμίζουν ότι «μετά από 10 σχεδόν έτη δικαστικών αγώνων, με αλλεπάλληλες –αμετάκλητες πλέον– αποφάσεις δικαστηρίων έχει κριθεί ότι μη νόμιμα καταγγέλθηκαν οι συμβάσεις εργασίας μας από τον ΜΕΟΕ, του τότε μάλιστα Προέδρου του υπέχοντος και προσωπική ευθύνη και την παράνομη απόλυση, και μας έχουν επιδικαστεί δεδουλευμένες αποδοχές μας, μισθοί υπερημερίας και αποζημιώσεις απόλυσης, ενώ μέχρι και σήμερα εκκρεμεί η πλήρης ασφαλιστική μας τακτοποίηση για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο ΜΕΟΕ υπήρξε εργοδότης μας. Εχουμε δε κανονικά αναγγελθεί ως πιστωτές του ΜΕΟΕ, που από το έτος 2021 τελεί σε καθεστώς εκκαθάρισης».

Επισημαίνουν επίσης ότι «μέχρι και σήμερα δεν μας έχει ανακοινωθεί ποια η πορεία της εκκαθάρισης του Οργανισμού και η τύχη των απαιτήσεών μας, με αποτέλεσμα παρά την αμετάκλητη σχετική δικαστική κρίση να έχουμε στερηθεί όλα αυτά τα χρόνια στοιχειωδών δικαιωμάτων που απολαμβάνει κάθε Έλληνας εργαζόμενος».

Και αναφέρονται βέβαια στην ανακοίνωση της «επαναλειτουργίας»:

«Το γεγονός», γράφουν, «μας προκάλεσε εντύπωση καθόσον η κατοχύρωση της επωνυμίας/σήματος “Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής” από τον Σύλλογο Φίλων της Μουσικής (που παραχωρούσε το σήμα στον ΜΕΟΕ όσο τουλάχιστον ο τελευταίος λειτουργούσε κανονικά), έχει ήδη λήξει από το έτος 2022. Αναρωτιόμαστε, ως εκ τούτου, ποιος και με ποιο δικαίωμα χρησιμοποιεί σήμερα το σήμα ή το παραχωρεί σε τρίτους;

»Σε ποιο στάδιο βρίσκεται σήμερα η εκκαθάριση του ΜΕΟΕ; Εχει παύσει η παραχώρηση του σήματος στον ΜΕΟΕ, με ποιον τρόπο και πότε ακριβώς; Έχουν αποτιμηθεί από την εκκαθάριση τα έσοδα από τη χρήση των σημάτων και των διακριτικών της ορχήστρας “Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής” και “Armonia Atenea” εκ μέρους του ΜΕΟΕ τουλάχιστον έως το έτος 2021 και σε τι ύψος ανέρχονται αυτά;

»[…]Ποια πρόνοια έχει ληφθεί από το Υπουργείο και τον ΜΕΟΕ, ώστε να καταβληθεί έστω και ελάχιστο τμήμα των επιδικασθέντων, από την περιουσία του Οργανισμού που δημιουργήθηκε και λόγω της χρήσης των σημάτων;

Έχει ληφθεί εντέλει πρόνοια για την εξόφληση των απαιτήσεων των εργαζομένων μέχρι σήμερα ή μόνη σπουδή όλων των εμπλεκομένων είναι η χρήση ενός προσοδοφόρου brand name με αμφισβητούμενης νομιμότητας τρόπους και από μη δικαιούχους;»

Οι πέντε συνυπογράψαντες την επιστολή Π. Αθανασίου, Ε. Αναστασίου, Λ. Μαστροδήμου, Α. Μπλίκα, Π. Χριστοδουλοπούλου θεωρούν, τέλος, αυτονόητο ότι δικαιούνται απαντήσεων, ζητούν συνάντηση με την ηγεσία του ΥΠΠΟ και κλείνουν την επιστολή τους «με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματός μας».

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Πυρά κατά της πρύτανη του Κολούμπια για την καταστολή φιλοπαλαιστίνιων διαδηλωτών

Αγώνες για τους εκτελεσθέντες της Καισαριανής: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή

Χαλκίδα: Πέταξαν σκύλο σε κάδο σκουπιδιών και έβαλαν φωτιά

Δολοφονία Λυγγερίδη: Στην Ευελπίδων σήμερα οι κατηγορούμενοι

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα