Με σοβαρά ελαττώματα έφευγαν τακτικά από το εργοστάσιο της Spirit AeroSystems -του μεγαλύτερου προμηθευτή της Boeing– οι άτρακτοι των αεροπλάνων, σύμφωνα με πρώην επιθεωρητή ποιότητας της εταιρείας.
Μιλώντας στο BBC, ο Σαντιάγκο Παρέντες, ο οποίος εργαζόταν στην εταιρία στο Κάνσας μεταξύ 2010 και 2022, ανέφερε ότι δεν ήταν λίγες οι φορές που είχε διαπιστώσει έως και 200 ελαττώματα σε διάφορα εξαρτήματα που ετοιμάζονταν για αποστολή στην Boeing.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο οποίος έχει εργαστεί στο παρελθόν ως τεχνικός της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, είχε συνηθίσει να βρίσκει «οτιδήποτε από 50 έως 100, 200» ελαττώματα στις ατράκτους – το κύριο σώμα του αεροπλάνου – που επρόκειτο να σταλούν ως έχουν στην Boeing.
«Έβρισκα πολλούς συνδέσμους που έλειπαν, πολλά λυγισμένα μέρη, μερικές φορές ακόμη και εξαρτήματα που έλειπαν», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Παρέντες είπε στο BBC ότι ορισμένα από τα ελαττώματα που εντόπισε ενώ βρισκόταν στο Spirit ήταν δευτερεύουσας σημασίας, ενώ άλλα ήταν πιο σοβαρά, με την εταιρία να τον πιέζει να μην είναι τόσο «αυστηρός» με τους ελέγχους.
Οι μαρτυρίες του πρώην επιθεωρητή ποιότητας αποτελούν μέρος της κατάθεσής του σε νομικές ενέργειες που έχουν ασκήσει δυσαρεστημένοι μέτοχοι εναντίον της εταιρείας. Ωστόσο, στα νομικά έγγραφα αναφέρεται απλώς ως «Πρώην Υπάλληλος 1».
«Πάντα έκαναν φασαρία γιατί το έβρισκα, γιατί το κοίταζα», είπε.Ήθελαν απλώς να αποσταλεί το προϊόν. Δεν επικεντρώθηκαν στις συνέπειες της αποστολής κακών ατράκτων. Απλώς επικεντρώθηκαν στην εκπλήρωση των ποσοστώσεων, στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος, στην τήρηση του προϋπολογισμού… Αν οι αριθμοί φαινόταν καλοί, η κατάσταση των ατράκτων δεν είχε μεγάλη σημασία.
Σύμφωνα με τον ίδιο, και οι δύο εταιρείες γνώριζαν το μέγεθος του προβλήματος με τα ελαττωματικά εξαρτήματα και ότι συζητήθηκε σε εβδομαδιαίες συναντήσεις μεταξύ επιθεωρητών ποιότητας και από τις δύο εταιρείες.
Όταν ο Παρέντες διαμαρτυρήθηκε σχετικά με το ζήτημα, τελικά υποβιβάστηκε και απομακρύνθηκε σε άλλο μέρος του εργοστασίου.
Υπενθυμίζεται πως την περασμένη εβδομάδα, ένας πρώην ελεγκτής ποιότητας, ο Τζόσουα Ντιν, του οποίου οι αξιώσεις ήταν επίσης μέρος της αγωγής, πέθανε αφού προσβλήθηκε από μια σοβαρή βακτηριακή λοίμωξη.
Η μήνυση προσάπτει στην εταιρεία ότι σκόπιμα προσπάθησε να καλύψει σοβαρές και εκτεταμένες ποιοτικές αποτυχίες, εκθέτοντας τους μετόχους σε οικονομικές απώλειες, όταν αυτές οι αδυναμίες αποκαλύφθηκαν. Η Spirit δήλωσε ότι «διαφωνεί εντόνως» με τους ισχυρισμούς.
Διαβάστε επίσης: