Ανακοίνωση για τα αίτια του τετραήμερου ψηφιακού «μπλακ-άουτ» στην ιστοσελίδα του εξέδωσε σήμερα το Κτηματολόγιο, κάνοντας λόγο για «δυσλειτουργίες σε κρίσιμο σύστημα αποθήκευσης του Κεντρικού Πληροφοριακού Περιβάλλοντος».
«Η αστοχία δεν σχετίζεται με κυβερνοεπίθεση ή απώλεια δεδομένων, αλλά με τεχνικό σφάλμα του αποθηκευτικού εξοπλισμού», αναφέρει η διοίκηση προσθέτοντας ότι ύστερα από τεχνική αξιολόγηση, «αποφασίστηκε προληπτικά η προσωρινή παύση λειτουργίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ακεραιότητα των δεδομένων και να μεταφερθεί η λειτουργία σε νέο σύστημα αποθήκευσης, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί».
"Η πολυδιαφημισμένη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών «πρόδωσε» τη διοίκηση του Ελληνικού Κτηματολογίου καθώς στηρίχτηκε σε απαρχαιωμένα συστήματα ελλιπώς συντηρημένα, τα οποία «γονάτισαν»καθώς αδυνατούν να «σηκώσουν» το πρόσθετο φορτίο των νέων πολλαπλών εφαρμογών"
— Ольга (@OlgaKoum) June 27, 2025
ΚΤΗΜΑΤΟΛΌΓΙΟ ΕΙΧΑΜΕ https://t.co/CCS5TJy4KG
Τονίζει πως η αποκατάσταση προχωρά βάσει σχεδίου, σε συνεργασία με τεχνικές ομάδες του Κτηματολογίου και με κορυφαίες εταιρείες πληροφορικής.
Ως προς την πρόοδο των τεχνικών εργασιών, ο φορέας αναφέρει ότι:
- Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση του νέου αποθηκευτικού συστήματος, συμβατού με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις.
- Βρίσκεται σε εξέλιξη η μεταφορά όλων των δεδομένων στο νέο περιβάλλον.
- Όλα τα δεδομένα του Κτηματολογίου παραμένουν απολύτως διασφαλισμένα στο πρωτεύον και εφεδρικό σύστημα.
- Ολοκληρώθηκε η λήψη ενός πλήρους αντιγράφου ασφαλείας της βάσης δεδομένων για πρόσθετη ασφάλεια.
- Δεν υφίσταται πλέον, κίνδυνος για τις συναλλαγές πολιτών.
