ΑΘΗΝΑ
14:52
|
28.04.2024
Οι όροι θα αντικατασταθούν στον κώδικα προγραμματισμού από άλλους, "λιγότερο διχαστικούς".
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Το Twitter ανακοίνωσε ότι καταργεί τους όρους “master”, “slave” και “blacklist” από τον κώδικα προγραμματισμού του. Οι όροι, που χρησιμοποιούνται στον προγραμματισμό εδώ και δεκαετίες, θα αντικατασταθούν από άλλους, λιγότερο “διχαστικούς”.

Σε αντίστοιχη κίνηση προέβη και η αμερικανική τράπεζα JPMorgan, στο πλαίσιο μιας γενικότερης προσπάθειας που καταβάλλουν αρκετές μεγάλες εταιρείες των ΗΠΑ για την καταπολέμηση του ρατσισμού μετά τη δολοφονία του μαύρου Τζορτζ Φλόιντ από λευκούς αστυνομικούς στη Μινεσότα.

Η αλλαγή της ορολογίας στον κώδικα των λογισμικών τους, θα κοστίσει στις εταιρείες εκατομμύρια, ενώ για την ολοκλήρωσή της θα χρειστούν αρκετοί μήνες.

Στις γλώσσες προγραμματισμού “master” (αφέντης) ονομάζεται ο αρχικός κώδικας, οποίος ελέγχει τους “slaves” (σκλάβους), τα αντίγραφα του κώδικα. Η “Blacklist” χρησιμοποιείται για να περιγράψει στοιχεία τα οποία μπλοκάρονται αυτόματα από τον κώδικα (ανεπιθύμητα παράθυρα, απαγορευμένα websites κλπ).

Το Twitter ανακοίνωσε την απόφασή του να “αποστασιοποιηθεί από τη συγκεκριμένη ορολογία” χθες, Πέμπτη 02/07. Όπως αναφέρεται στο μήνυμα των τεχνικών της πλατφόρμας, οι όροι “master/slave” θα αντικατασταθούν από τα “leader/follower” (ηγέτης/οπαδός).

Η JPMorgan δήλωσε με τη σειρά της ότι θα αντικασταστήσει την παρωχημένη ορολογία, ευθγραμμιζόμενη με τις επιταγές του κινήματος Black Lives Matter.

To GitHub, το μεγαλύτερο website παγκοσμίως για software developers (ανήκει στη Microsoft) ξεκίνησε πριν από έναν μήνα τη διαδικασία απαλοιφής του όρου “master” από τον κώδικά του.

Το Google Chrome και το Android ζήτησαν επίσης από τους developers τους να αποφεύγουν τη χρήση των όρων “blacklist” και “whitelist”.

Αυτά στο συμβολικό επίπεδο. Σε πιο ουσιώδη ζητήματα, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης -και κυρίως το Facebook- δέχονται ισχυρές πιέσεις από τους διαφημιζόμενούς τους να περιορίσουν τα μηνύματα μίσους που διαχέονται καθημερινά σε συγκλονιστικές ποσότητες και ταχύτητες στα social media.

Ήδη αρκετοί βιομηχανικοί και εμπορικοί κολοσσοί όπως η Ford, η Adidas, η Coca Cola, η Unilever και η Starbacks στηρίζουν την καμπάνια Stop Hate For Profit και απειλούν με μποϊκοτάζ τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ αν δεν προχωρήσει άμεσα σε διαγραφές των μηνυμάτων με ρατσιστικό περιεχόμενο από το Facebook.

Πηγή: BBC.com/Business.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα