ΑΘΗΝΑ
09:12
|
01.10.2024
Υποδομές για εξαγωγές προς τα ανατολικά, προκειμένου να διοχετευθούν εκεί οι ποσότητες που δεν αγοράζει πλέον η ΕΕ, ανακοίνωσε ο Νόβακ.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Σύμφωνα με όσα δήλωσε σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα, ο αντιπρόεδρος της ρωσικής κυβέρνησης, Αλεξάντερ Νόβακ, η Ρωσία θα μπορούσε να ανακατευθύνει προς άλλους προορισμούς τις ποσότητες άνθρακα που δε θα αγοράζει πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η ευρωπαϊκή απαγόρευση των εισαγωγών άνθρακα από τη Ρωσία τέθηκε σε ισχύ στις 10 Αυγούστου, ως μέρος του πακέτου κυρώσεων που ανακοινώθηκε τον Απρίλιο.

«Εξετάζεται το ενδεχόμενο αύξησης των αποστολών προς τις χώρες της περιοχής της Ασίας-Ειρηνικού. Μέρος της παραγωγής που διοχετευόταν στις ευρωπαϊκές αγορές μπορεί να σταλεί σιδηροδρομικώς στα ανατολικά λιμάνια και συνοριακά περάσματα. 25 περίπου εκατομμύρια τόνοι μπορούν να ανακατευθυνθούν από τα δυτικά προς τα ανατολικά, μέσω λιμανιών όπως αυτά της λεκάνης της Αζοφικής και της Μαύρης Θάλασσας», έγραψε ο Νόβακ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ρωσική Κυβέρνηση και το ρωσικό υπουργείο Μεταφορών πρόκειται να εργαστούν προκειμένου να αυξήσουν τη δυνατότητα σιδηροδρομικών μεταφορών προς την ανατολική Ρωσία, ενώ, παράλληλα, θα επιταχύνουν την κατασκευή κατάλληλων λιμανιών σε υποσχόμενους εξαγωγικούς προορισμούς και θα επιχειρήσουν να περιορίσουν το χρόνο και το κόστος των μεταφορών.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδιακής Τελωνειακής Υπηρεσίας που επικαλέστηκε ο Νόβακ, η Ρωσία εξήγαγε 46,8 εκατομμύρια τόνους άνθρακα ατμοπαραγωγής και 3,6 εκατομμύρια τόνους οπτάνθρακα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση το περασμένο έτος. Η ποσότητες αυτές αντιστοιχούν περίπου στο 35,5% των συνολικών εισαγωγών της ΕΕ. Ο Νόβακ επισήμανε πως κατά την τελευταία δεκαετία, το ποσοστό συμμετοχής του ρωσικού άνθρακα στις συνολικές ευρωπαϊκές εισαγωγές αυξήθηκε σημαντικά, παρά τη διακηρυγμένη προσπάθεια της ΕΕ να περιορίσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία.

«Επομένως, σήμερα τόσο τα κράτη της ΕΕ, όσο και άλλες χώρες, θα πρέπει να αναζητήσουν νέους προμηθευτές άνθρακα, διαταράσσοντας την ισχύουσα ισορροοπία και διακόπτοντας αξιόπιστες εφοδιαστικές αλυσίδες, πράγμα που θα οδηγήσει σε αυξημένα κόστη μεταφοράς, αυξημένη ζήτηση, εμπορικό χάος και τιμές που θα ανεβαίνουν», σημείωσε ο Νόβακ.

(Πηγή: RT)

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Ξεκινά η εμπορική λειτουργία του Σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη

Νατοϊκό συνέδριο στη βάση της Σούδας για την πολεμική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης

Ματαιώνονται πτήσεις στα αεροδρόμια Βρυξελλών και Σαρλερουά λόγω απεργίας

Με αφορμή το Flyover: Πόσο δημόσια είναι τελικά τα δημόσια έργα;

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα