ΑΘΗΝΑ
16:35
|
05.11.2024
Δεν υπήρχε ασφαλιστική δικλείδα ώστε να διορθωθεί το λάθος που οδήγησε στη σύγκρουση των δύο τρένων που κόστισε τη ζωή των 57 επιβατών.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Τη θέση ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, μετά από τη φωτιά της 29ης Ιουλίου 2019, εξέφρασε ο Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για το έγκλημα στα Τέμπη, υπογραμμίζοντας ότι δεν υπήρχε ασφαλιστική δικλείδα ώστε να διορθωθεί το λάθος που οδήγησε στη σύγκρουση των δύο τρένων που κόστισε τη ζωή των 57 επιβατών.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, υποστήριξε ότι η συζήτηση με μοναδικό θέμα την σύμβαση 717 «αδικεί το Κοινοβούλιο».

«Δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Μια δική μου αμέλεια, είναι δικό μου λάθος, δεν θα το πάρει ο κ. Χρυσοχοΐδης. Το όλοι είναι ίδιοι σημαίνει ότι κανείς δεν παίρνει τις ευθύνες στο μέλλον. Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες. Υπάρχουν διαχρονικές παθογένειες, όμως υπάρχουν και οι προσωποποιημένες ευθύνες για το δυστύχημα. Πρέπει να καταθέσουν όσοι μπορούν να συνεισφέρουν και να συζητήσουμε και για τη σύμβαση 717. Πολλά από όσα ακούστηκαν τις τελευταίες μέρες, δε βοηθούν. Ακούστηκαν ψέματα είτε από αμάθεια είτε από σκοπιμότητα. Ό,τι πω θα τεκμηριώνεται με έγγραφα», τόνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Για τη σηματοδότηση, ο πρώην υπουργός ανέφερε ότι σύμφωνα με τις συμβάσεις «το συνολικό σύστημα έχει δύο μέρη. Το gsmr τον Ιούλιο του 2019 παραδόθηκε εγκαταστημένο. Είχαν εκπαιδευτεί όλοι οι εργαζόμενοι και έμενε η πιστοποίηση και οι απολήξεις του δικτύου. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε λειτουργία. Θα ήθελα να πω ότι η υποχρέωση της χώρας αφορά μόνο τις κύριες γραμμές, όχι όλο το δίκτυο. Ακούμε και διαβάζουμε ότι μόνο 3 χώρες έχουν το etcs. Το etcs, λοιπόν, φαίνεται δεν είναι σε λειτουργία μόνο σε 10 χώρες.

Όπως τόνισε ο ίδιος, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εκσυγχρόνισε το 2018 τον κανονισμό κίνησης. «Το 2018 εκσυγχρονίσαμε τον κανονισμό κίνησης. Συμμετείχαν όλοι οι φορείς. Είτε είχε etcs, είτε όχι, προβλέπει πώς πρέπει να λειτουργεί το σύστημα. Η ασφάλεια πρέπει να είναι διασφαλισμένη. Ο λόγος που πραγματικά μπαίνουν αυτά τα συστήματα δεν είναι μόνο η ασφάλεια, γιατί αν ήταν θα μας υποχρέωνε να βάλουμε στο 100% των γραμμών. Το σύστημα έχουμε τη δυνατότητα περισσότερων τρένων, περισσότερων δρομολογίων με ασφάλεια. Η σύμβαση 717 είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να μπει το etcs. Το σύστημα που μπορεί να διαχειρίζεται το δίκτυο δεν είναι τηλεδιοίκηση. Ο διαγωνισμός για το etcs υπογράφθηκε το 2007, επί Κωστή Χατζηδάκη».

Για την τηλεδιοίκηση που ορίζεται στη σύμβαση 717, ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε: «Τηλεδιοίκηση σύμφωνα με τη σύμβαση είναι η εκ αποστάσεως χειρισμός της διαχείρισης της κυκλοφορίας, όπως η εκτροπή των τρένων. Όχι ο πίνακας που είδαμε στις τηλεοράσεις στον σταθμό Λάρισας, αλλά ένα άλλο μεγαλύτερο κέντρο που αφορά σε όλους τους σταθμούς. Αυτό το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε μέχρι το καλοκαίρι του 2019. Κέντρο ελέγχου δεν υπήρχε από 29/7/2019 μέχρι σήμερα. Δεν υπήρχε ασφαλιστική δικλείδα ώστε αν γίνει λάθος στον σταθμό της Λάρισας».

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Προεδρικές Εκλογές 2025: Οι Ηνωμένες Πολιτείες στις κάλπες

Βελιγράδι: Συνάντηση Δένδια-Βούτσιτς σε εγκάρδιο κλίμα αμυντικής συνεργασίας

Αμείωτες συνεχίζονται οι ισραηλινές σφαγές στην κεντρική και βόρεια Λωρίδα της Γάζας

Αμπελόκηποι: Προφυλακιστέος ο 31χρονος για την έκρηξη-Αρνείται τις κατηγορίες

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα