ΑΘΗΝΑ
10:57
|
27.04.2024
Ο Νίκολας Κάλιναν επιλέχθηκε και διορίστηκε για να μαζέψει…χορηγίες και όχι για να επιστρέψει τα…κλοπιμαία! Μην περιμένετε σύντομα πίσω τα Ελγίνεια.
Νίκολας Κάλιναν
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Ο Νίκολας Κάλιναν, ο ιστορικός τέχνης γεννημένος στο Κονέκτικατ των ΗΠΑ αλλά μεγαλωμένος στη Βρετανία που διεύθυνε ως σήμερα την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, διορίστηκε σήμερα νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου εν μέσω διαδοχικών σκανδάλων για λαθρεμπόριο αρχαίων έργων τέχνης που βρίσκονταν κυρίως στις αποθήκες ενός ιδρύματος που έχει εμπλακεί κατά το παρελθόν σε σκοτεινές υποθέσεις  κυκλωμάτων αρχαιοκαπηλίας με κορυφαία (μεταξύ πολλών άλλων αρχαιολογικών θησαυρών) τα κλεμμένα γλυπτά του Παρθενώνα.

Ο 46χρονος Κάλιναν καλείται στην ουσία να βάλει  μπροστά ένα τεράστιο «πλυντήριο» με την ελπίδα πως θα καταφέρει να «ξεπλύνει», όπως-όπως, τις αμαρτίες των προκατόχων του, μπας και το Βρετανικό Μουσείο αλλάξει «σελίδα».

Ο Νίκολας Κάλιναν

Εδώ που τα λέμε η αποστολή του Κάλιναν δεν είναι και τόσο εύκολη για ένα Μουσείο που είναι κατ’ ευφημισμό «Βρετανικό» μίας που πέρα από το όνομά του δεν έχει σχεδόν τίποτε βρετανικό αλλά κυρίως αμέτρητους θησαυρούς από δεκάδες χώρες, αρκετές εκ των οποίων πρώην αποικίες του Ηνωμένου Βασιλείου.

Πρώτα από  όλα ο διορισμός του, μετά από «κενό» επτά μηνών στο «τιμόνι» του εμβληματικού μουσείου γίνεται με φόντο το τρανταχτό σκάνδαλο κλοπής περίπου 2.000 αρχαιοτήτων που βρίσκονταν στις αποθήκες από πρώην επιμελητή που έβγαλε στο σφυρί αρκετά από αυτά μέσω eBay δίχως να τον πάρει εγκαίρως «μυρωδιά» κανείς…

Τα κλεμμένα Χάλκινα του Μπενίν που διεκδικεί η Νιγηρία

Αναλαμβάνει επίσης να πιάσει την «καυτή πατάτα» συγκέντρωσης 1,2 δις. δολαρίων για την χρηματοδότηση της ανακαίνισης του Βρετανικού Μουσείου αλλά και να διαπραγματευτεί με κάποιον τρόπο σοβαρές υποθέσεις αρχαιοκαπηλίας όπως η πολυθρύλητη υπόθεση  επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενών στην Ελλάδα και υπόθεση επιστροφής της πολύτιμης αρχαίας συλλογής των «Χάλκινων του Μπενίν» στη Νιγηρία.

Μέρος των γλυπτών του Παρθενώνα που κρατούνται στο Βρετανικό Μουσείο

Γιατί όμως διάλεξαν τον Νίκολας Κάλιναν για αυτή την (όπως αποδεικνύεται αραιά-πυκνά τα τελευταία χρόνια) «ηλεκτρική καρέκλα»;

Όχι τόσο για τις γνώσεις του ως ιστορικός τέχνης (υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες πολύ καλύτεροι) αλλά για τις διασυνδέσεις και σχέσεις με πλουτοκράτες, «φιλάνθρωπους», ή «φιλότεχνους», όπως ο Ουκρανός Λεονάρντ Μπλαβάτνικ που έδωσε 13 εκατομμύρια δολάρια για την ανακαίνιση της Εθνικής Πινακοθήκης όταν ο ίδιος ήταν διευθυντής.

Ο δισεκατομμυριούχος Ουκρανός Μπλαβάτνικ με τη σύζυγό του

Διαφωτιστικό σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας  New York Times δεν παραλείπει να αναφερθεί και στην κριτική που του ασκούν  περιβαλλοντικές οργανώσεις γιατί ενώ είχε διακόψει πέρσι την χορηγία της βρετανικής πολυεθνικής πετρελαίου ΒΡ στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, λίγο καιρό μετά δέχθηκε (ισόποση παχυλή) χορηγία από το δικηγορικό γραφείοHerbert Smith Freehills που έχει στενές σχέσεις με ισχυρές πετρελαϊκές πολυεθνικές…

Αν κρίνουμε λοιπόν από τα «προσόντα» του Νίκολας Κάλιναν μάλλον θα πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες της Ελλάδας, της Νιγηρίας και άλλων χωρών ώστε να πάρουν πίσω σημαντικές αρχαιότητες που αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της Ιστορίας τους.

Ο Κάλιναν επιλέχθηκε και διορίστηκε για να μαζέψει…χορηγίες και όχι για να επιστρέψει τα…κλοπιμαία!

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Πασχαλινή έκθεση στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Disiecta Membra #10: Ας μιλήσουμε για κβαντική βαρύτητα

Νέος γύρος ελληνοτουρκικών συνομιλιών στην Κωνσταντινούπολη

The Old Oak: A symbol of endurance

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα