ΑΘΗΝΑ
00:30
|
22.11.2024
«Το να λειτουργήσει άμεσα, σωστά και φερέγγυα είναι το λιγότερο που μπορεί να γίνει στη μνήμη των θυμάτων».
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Συνδικαλιστές του ΟΣΕ  αλλά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάνουν λόγο για συνέχιση του αγώνα τους, τον οποίο η κοινωνία αντιλήφθηκε καθυστερημένα, όπως λένε, με τον πιο τραγικό τρόπο μέσα από το δυστύχημα στα Τέμπη- Οι ίδιοι τονίζουν πόσο σημαντικό είναι να μην ανασταλεί η λειτουργία του ελληνικού σιδηρόδρομου.

Επτά ημέρες μετά την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη και με την απόπειρα των πρώτων ωρών να «φορτωθεί» το έγκλημα που κόστισε τη ζωή σε 57 -κατά βάση- νέους ανθρώπους σε έναν και μόνο υπαίτιο (τον σταθμάρχη), να έχει συντριβεί ολοκληρωτικά, οι εργαζόμενοι στα ελληνικά τρένα τονίζουν τη νευραλγική σημασία που έχει να μην ανασταλεί η λειτουργία του σιδηροδρόμου. Οι ίδιοι σημειώνουν μάλιστα πως αυτό έχει ήδη αρχίσει, δειλά, να διαρρέεται από την κυβέρνηση.

Ο Θανάσης Λεβέντης, πρόεδρος εργαζομένων στον ΟΣΕ λέει στο Κσομοδρόμιο πως ο αγώνας των σιδηροδρομικών θα συνεχιστεί και θα κλιμακωθεί τις επόμενες ημέρες. Όπως τονίζει: «είναι ένας αγώνας που η κοινωνία καθυστέρησε να αντιληφθεί μιας και οι αγώνες των εργαζομένων όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν έβρισκαν εύκολα τη δίοδο προς τα μέσα ενημέρωσης. Με τις διαρροές περί αναστολής της λειτουργίας του ΟΣΕ προσπαθούν να μετρήσουν τις αντιδράσεις της κοινωνίας. Όμως, το τρένο το χρειάζεται η ελληνική κοινωνία και κάθε προσπάθεια αποκοπής του από αυτήν θα είναι μόνο για να διαταραχθεί περαιτέρω το μέλλον του. Δεν φταίνε για αυτό που συνέβη οι 720 εργαζόμενοι του ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης φταίει φυσικά αλλά κυρίως φταίει το σύστημα μέσα στο οποίο αυτός λειτουργούσε».

Ο  αντιπρόεδρος της Ένωσης προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θωμάς Χαμάμης, σημειώνει κι αυτός με τη σειρά του πως τα τρένα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν, καταρχάς για να μην γίνουν έρμαια λεηλατικών συμπεριφορών, όπως συνέβη στο παρελθόν. Όπως λέει: «Μέσα σε 10 ημέρες θα τα έχουν ξηλώσει όλα, αν τα τρένα δεν αρχίσουν να λειτουργούν πάλι. Το έχουμε δει να συμβαίνει πολλές φορές στο παρελθόν».

Ο κ. Χαχάμης κάνει λόγο και για ένα μεγάλο αποξήλωμα του προσωπικού των εργαζομένων από το 2010 και έπειτα. «Οι ειδικότητες χάθηκαν. Άνθρωποι με ελάχιστη πείρα άρχισαν να μπαίνουν σε νευραλγικά πόστα αφού δεν εκπαιδεύονταν» σημειώνει ο κ. Χαμάμης και προσθέτει: «ήταν σαν τους πέταγαν στον Ατλαντικό Ωκεανό και όποιος τα καταφέρει. Εμείς, η παλιά φουρνιά των εργαζομένων περνούσαμε χρόνια ως βοηθοί εκπαιδευόμενοι μέχρι να μπούμε σε πόστο ευθύνης».

«Επιτροπή διορισμένη από την κυβέρνηση δεν μπορεί να βγάλει έντιμο πόρισμα»

Ο Γιάννης Κολλάτος, καταθέτει και αυτός την άποψή του για το ζήτημα μέσα από την 20ετή του πείρα ως προϊστάμενος σταθμάρχης στη Λάρισα. Ο κ. Κολλάτος, ο οποίος συνταξιοδοτήθηκε το 2010, αναφέρει πως από το 2007 μέχρι το 2011 λειτούργησε το σύστημα της τηλεδιοίκησης. Από το 2011 κι έπειτα σταμάτησε για τους γνωστούς λόγους οικονομίας και περικοπών που έφεραν τα μνημόνια.

«Ήμουν από τους πρώτους που λειτούργησα αυτό το σύστημα και εκπαίδευσα και άλλους εργαζόμενους σε αυτό» λέει ο κ. Κολλάτος και συνεχίζει: «Αν υπήρχε και σήμερα αυτό το σύστημα, έστω στη μη αναβαθμισμένη του μορφή, δεν θα είχε γίνει ποτέ αυτό το λάθος που συνέβη στα Τέμπη. Οι εργαζόμενοι προσπαθούσαν διαρκώς τα τελευταία χρόνια να μιλήσουν για αυτή την τρομερή απαξίωση του σιδηρόδρομου, όμως οι δημοσιογράφοι τηρούσαν σιγή ιχθύος όταν άκουγαν για τα αιτήματα και τις απεργίες τους.

Τώρα, κανείς δεν μπορεί να πιστέψει ότι είναι δυνατόν να φταίει μόνο ένας σταθμάρχης. Εγώ για να γίνω σταθμάρχης, γύρισα πρώτα όλο το τοπικό δίκτυο της Λάρισας και μετά από 8 χρόνια και αφού είχα γίνει και βοηθός σταθμάρχη, έγινα προϊστάμενος. Οι διαρκείς περικοπές των εργαζομένων και η εγκατάλειψη των υποδομών, έγιναν στον βωμό του κέρδους. Σταδιακά, τα ξήλωσαν όλα- σταθμάρχες, κλειδούχους, βοηθούς, επιθεωρητές κ.ο.κ. Ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα οι υποδομές είναι πια σκέτα κουφάρια».

Ο κ. Κολλάτος εκφράζει και τις αμφιβολίες του για την τριμελή επιτροπή εμπειρογνωμόνων που διόρισε η κυβέρνηση . Όπως το θέτει: «επιτροπές υπάρχουν ήδη για να διερευνήσουν τα βαθύτερα αίτια, ενώ με το δυστύχημα καθεαυτό πρέπει να ασχοληθεί η δικαιοσύνη, όχι η επιτροπή της κυβέρνησης. Ειδικά η τοποθέτηση του κ. Ζηλιασκόπουλου ήταν προκλητική. Ποιος έχει εμπιστοσύνη ότι το πόρισμα δεν είναι παραγγελία;»

Τις ίδιες αμφιβολίες έχει και ο κ. Λεβέντης. «Δεν ξέρουμε τι σκοπιμότητα έχει αυτή η επιτροπή. Ελπίζουμε οι άνθρωποι αυτοί να μην καθοδηγηθούν και να δώσουν ένα συνολικό πόρισμα, να δούμε τι τελικά έγινε και με αυτόν τον ίδιο τον σταθμάρχη».

Ο κ. Λεβέντης τονίζει για άλλη μια φορά πως ο σιδηρόδρομος πρέπει να μείνει ανοιχτός και όπως υπογραμμίζει, λύσεις άμεσες σε μια πρώτη φάση υπάρχουν, μέχρι να φτάσει και η «πολυπόθητη» τηλεδιοίκηση. «Για αρχή, δύο σταθμάρχες σε όλες τις βάρδιες και μείωση ταχυτήτων εκεί που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Να μπουν γρήγορα τα αυτονόητα τεχνολογικά συστήματα, να προσληφθεί κόσμος.  Δεν αντέχει και άλλο χτύπημα ο σιδηρόδρομος μετά από αυτό που δέχθηκε το 2010. Η εμπιστοσύνη του κόσμου πρέπει να ξανακερδηθεί και τα τρένα να γίνουν φερέγγυα και σωστά καταρχάς στη μνήμη αυτών των ανθρώπων που τόσο αδίκως φύγανε».

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Έναρξη σχολικής χρονιάς: Το κινητό στην τσάντα και ο λογαριασμός για τα σπασμένα στη μαμά και στον μπαμπά

Νέα σχολική χρόνια με 11αλλαγές που παρουσιάστηκαν σαν αυτές που θα μεταμορφώσουν δραστικά το γερασμένο και γεμάτο ελλείψεις εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Είναι όμως έτσι;
ΣΥΝΑΦΗ

Ακυρώθηκε, λόγω χιονοθύελλας, το 10% των πτήσεων στο Παρίσι

Βραζιλία: Κατηγορίες για απόπειρα δολοφονίας του προέδρου Λούλα στον προκάτοχό του Ζαΐρ Μπολσονάρου

Κόντρα Δήμου Αθηναίων και υπουργείου Πολιτισμού για το βρώμικο σιντριβάνι στο Σύνταγμα

Σε αποχώρηση αναγκάστηκε ο Ματ Γκάετς-Δεν θα γίνει υπουργός Δικαιοσύνης των ΗΠΑ

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα