Όλα έγιναν λάθος στο λιμάνι του Πειραιά και γι’ αυτό συνέβη η τραγωδία με θύμα τον 36χρονο Αντώνη Καργιώτη. Αυτό προκύπτει από τα όσα είπε ο πλοίαρχος, Ισίδωρος Μαμίδης.
«Η θλίψη μου είναι τεράστια και η ντροπή και αγανάκτησή μου για το περιστατικό. Ο καπετάνιος έχει κάμερα, ελέγχει όλο το πλοίο, βέβαια εκείνη τη στιγμή που το πλοίο φεύγει μπροστά, βλέπει μπροστά και οπωσδήποτε θα είχε κάποιον πάνω στη γέφυρα ο οποίος έπρεπε να βλέπει μέχρι να κλείσει ο καταπέλτης», είπε αρχικά, μιλώντας στο Mega και πρόσθεσε: «Ακόμα και αν δεν έβλεπε κανένας, με το που έπεσε ο άνθρωπος στη θάλασσα θα έπρεπε να ενημερωθεί από την πρύμνη ότι είναι κάποιος άνθρωπος στη θάλασσα. Έπρεπε να σταματήσει τις μηχανές να διακόψει την διαδικασία του απόπλου και αμέσως να ενεργοποιήσει μία επικίνδυνη κατάσταση από τις 9 που αναφέρονται στα Συστήματα Ασφαλούς Διαχείρισης, το «άνθρωπος στη θάλασσα».
Σε ερώτηση που δέχθηκε για το τι ακριβώς προβλέπει το πρωτόκολλο για το αν υπάρχει «άνθρωπος στη θάλασσα», απάντησε: «Αμέσως ενεργοποιείται η ομάδα πάνε στην ταχύπλοη βάρκα η οποία είναι γι’ αυτόν τον σκοπό. Κατεβαίνει η βάρκα κάτω και προσπαθεί να διασώσει τον άνθρωπο. Από την άλλη έπρεπε να έχει πέσει σωσίβιο, αν και έπρεπε να έχουν πέσει βροχηδόν τα σωσίβια σαν πρώτη βοήθεια στον άνθρωπο που βρίσκεται μέσα».
«Ο ναυτικός δεν είναι δικαστής, έπρεπε να τον βοηθήσουν»
«Η ιπποδύναμη που έχει το πλοίο είναι τεράστια, η ροή που γίνεται εκεί με την κίνηση της προπέλας είναι τεράστια, ανεξέλεγκτη και με δίνες. Τον χτυπάει στην προβλήτα, τον πετάει με δύναμη από κάτω και τον ξαναφέρνει πάνω. Δεν έχουμε ελεύθερη ροή. Σίγουρα τον χτύπησε το νερό από την προβλήτα. Έπρεπε να έχει διακοπεί ο απόπλους και να τον σώσουν από τη θάλασσα», είπε ο Ισίδωρος Μαμίδης και συνέχισε: «Τον άνθρωπο που πάει να πηδήξει έξω από το πλοίο ή μέσα, δεν τον απωθείς. Έπρεπε να τον αρπάξουν και να τον φέρουν μέσα στο πλοίο και όχι να τον σπρώξουν. Ο ρόλος του ναυτικού δεν είναι να κάνει κριτική ούτε είναι δικαστής. Έπρεπε να τον βοηθήσουν όποιος και αν ήταν. Έχει ή δεν έχει εισιτήριο τον τραβάς μέσα στο πλοίο να τον σώσεις».
«Δεν φεύγεις με κάτω την μπουκαπόρτα – Ο λιμενικός έπρεπε να είναι εκεί»
«Ο καταπέλτης για να αποπλεύσει το πλοίο πρέπει να είναι κλειστός και σηκωμένος και μετά το πλοίο να λύσουν τους κάβους. Πρώτα κλείνουμε τον καταπέλτη και μετά λύνουμε τους κάβους. Ο λιμενικός μέχρι τον απόπλου του πλοίου έπρεπε να είναι εκεί. το λιμάνι δεν πρέπει να είναι ανεξέλεγκτο πρέπει να είναι περιφραγμένο έτσι ώστε να μην υπάρχει πρόσβαση κάποιου που δεν είναι υπό έλεγχο. Ο Λιμενικός πρέπει να ελέγξει τον απόπλου και αν είχε κλείσει ο καταπέλτης. Δεν φεύγεις με κάτω την μπουκαπόρτα», συμπλήρωσε ο κ. Μαμίδης.