ΑΘΗΝΑ
20:46
|
16.06.2024
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Τερεζάκης αποκάλυψε για τη βραδιά του δυστυχήματος: «Δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη ταυτόχρονα σε μία βάρδια».
Εξεταστική για τα Τέμπη
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

«Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα» δήλωσε ο μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Π. Τερεζάκης, στο πλαίσιο της κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών» σημειώνοντας, ότι μέσα σε πέντε λεπτά παραβιάστηκαν εννέα φορές, βασικοί κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, «ένθεν και ένθεν».

«Στα 44 χρόνια που είμαι στον σιδηρόδρομο, δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη ταυτόχρονα σε μία βάρδια», είπε ο κ. Τερεζάκης.

«Είχα δώσει προσωπικά εντολή για να υπάρχει δυνατότητα χάραξης δρομολογίου στον σταθμό της Λάρισας», είπε ο κ. Τερεζάκης, αναφερόμενος στην προηγούμενη θητεία του ως σύμβουλος διοίκησης στον ΟΣΕ, πριν αναλάβει επικεφαλής του οργανισμού, μετά το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023.

Ο σταθμάρχης Λάρισας είχε προνοήσει να ζητήσει τη γραμμή ανόδου για την επιβατηγή αμαξοστοιχία και είχε λάβει ενημέρωση από την σταθμάρχη Νέων Πόρων για την κίνηση της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στη γραμμή καθόδου. Ωστόσο, όπως εκτίμησε, κάτι πρέπει να τράβηξε την προσοχή του, και δεν έκανε χάραξη δρομολογίου, έστω και χειροκίνητα, ενώ δεν είδε τον πίνακα που εμφάνιζε τις θέσεις των κλειδιών αλλαγής γραμμών. Όσο για τον μηχανοδηγό, είπε ότι από τη στιγμή που οδηγήθηκε σε τροχιά που δεν ήταν εντεταλμένος, όφειλε να σταματήσει την αμαξοστοιχία. Είπε επίσης, ότι μάλλον είχε αντιληφθεί ότι πήγαινε διαγώνια, αλλά στη σχετική συνομιλία του με τον σταθμάρχη, δεν ακούστηκε η «μαγική λέξη» ότι «με οδηγείς στη γραμμή καθόδου».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, δήλωσε ότι ο τοπικός πίνακας έδινε στον σταθμάρχη τις ίδιες δυνατότητες με την τηλεδιοίκηση, σε μικρότερο μήκος γραμμής, σημειώνοντας ότι η σύγκρουση έγινε εκτός εμβέλειας και της τηλεδιοίκησης που υπήρχε μέχρι το 2019. Επισήμανε επίσης, τη φράση από το πόρισμα «Γεραπετρίτη» σύμφωνα με την οποία, «οι διατάξεις τηλεδιοίκησης δεν συνιστούν εγκαταστάσεις ασφαλείας».

Στο πλαίσιο της κατάθεσής του αποκάλυψε, ότι είχε εισιτήριο για να ταξιδέψει, και μάλιστα στην καμπίνα της μηχανοδήγησης, με την αμαξοστοιχία IC62, τη βραδιά του δυστυχήματος. Επίσης, ότι σε ηλικία 9 ετών, το 1968, γλίτωσε ο ίδιος και η οικογένειά του, από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Δερβένι Κορινθίας. «Αυτό αποτέλεσε το έναυσμα να ασχοληθώ με τον σιδηρόδρομο και ορκίστηκα να μην αφήσω να ξανασυμβεί, και δυστυχώς συνέβη», είπε ο κ. Τερεζάκης.

Απαντώντας σε ερωτήσεις για τη σύμβαση 717, είπε ότι ήταν αρμοδιότητας της ΕΡΓΟΣΕ και ότι το χρέος του ιδίου ήταν να προσπαθεί για την επιτάχυνση του έργου μέσω της ταχείας έκδοσης των σχετικών αδειών από τον ΟΣΕ, ενώ στην ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Μ. Αποστολάκη, για τον εάν, 4 χρόνια (από την πυρκαγιά στη θέση Ζάχαρη) επαρκούν για την ανάταξη της τηλεδιοίκησης, είπε ότι θα μπορούσαν να είναι επαρκή, αν και, όπως σημείωσε, η θέση Ζάχαρη δεν ήταν στην περιοχή του ατυχήματος.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Πολύνεκρο τροχαίο στην Ξάνθη – Τέσσερις νεκροί και επτά τραυματίες

Τζάκομο Ματεότι: 100 χρόνια από το έγκλημα των μπράβων του Μουσολίνι

Δεκατέσσερις Ιορδανοί πέθαναν κατά τη διάρκεια του χατζ στη Σαουδική Αραβία

Η σιωπή για την Πύλο προετοιμάζει την επόμενη: 1 χρόνος από το κρατικό έγκλημα

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα