Στα τέλη Μαΐου, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ανακοίνωσαν την αποχώρησή τους από την υπό την ηγεσία των ΗΠΑ Συμμαχία Θαλάσσιας Ασφάλειας της Μέσης Ανατολής.
Το ένα από τα δύο τάνκερ που έπλεαν στον κόλπο του Ομάν έχει σημαία Μπαχαμών, είναι ελληνικής ιδιοκτησίας και διαχειρίζεται από την αμερικανική πετρελαϊκή Chevron.
Ζητούν τα ναυτεργατικά σωματεία, υπενθυμίζοντας τις μακρόχρονες συνθήκες ομηρίας, που είχαν αντιμετωπίσει πέρσι για 4 μήνες οι ναυτεργάτες των δύο ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων.
Το ελληνικό τάνκερ κατελήφθη από τους Ιρανούς Φρουρούς της Επανάστασης ενώ κατευθυνόταν σε λιμάνι των ΗΑΕ, δίχως φορτίο.
Τα πλοία δεξαμενόπλοια LNG αναγκάζονται να περιμένουν κοντά στη νότια ακτή της Ισπανίας, στη Μεσόγειο Θάλασσα και στις ακτές του Η.Β.
Ο κίνδυνος ρύπανσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος παραμονεύει όσο τα τάνκερ ανοικτά της Λακωνίας μεταγγίζουν καύσιμα εν πλω.
Ένα δεξαμενόπλοιο υπό σημαία Ιράν που κατασχέθηκε από την Ελλάδα τον Απρίλιο, ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά το Σάββατο.
Αποκλιμακώνεται η ένταση μεταξύ Αθήνας και Τεχεράνης, με επόμενο αναμενόμενο βήμα την αποδέσμευση των δύο ελληνικών τάνκερ και του πληρώματός τους.
Αποκλιμάκωση της έντασης μεταξύ Αθήνας και Τεχεράνης. Πιθανή η επιστροφή των δύο ελληνικών τάνκερ.